Juldagen

Vilken tur jag har som har min alldeles egna hästfamilj! Älskar allihopa; från fyrbenta lillebror till alla tvåbenta underbara människor! Det måste enda vara bland de bästa julklappar man kan få; att få vara omringad av personer som ger en energi, gör en glad och som man känner sig älskad av. Kärlek till er alla!
 
Sitter i soffan och myser med min nya pyjamas och myssockar som jag fick i julklapp. Glöggen är på väg (självklart alkoholfri) och vi i familjen sitter och myser i soffan till "Så mycket bättre - Återträffen". Konstigt kan många tycka att jag som är 24år inte är ute på krogen på juldagen. Men för mig har aldrig julen varit en festhögtid. För mig handlar julen om att umgås med nära och kära, mysa hemma i soffan med tända ljus till julfilmer eller spela spel tillsammans. Jag förstår helt enkelt inte det hela med att supa sig full, ut på krogen och totalt glömma allt som julen egentligen betyder. Ni får tycka att jag är konstig men det är som jag tycker om jul.
 
Ponnyn fick vila idag, åkte ut för att mocka, göra mat och bara pussa på honom. Då vi haft gäster på eftermiddagen/kvällen kändes det bara stressigt att försöka styra upp något ridpass. Imorgon hoppar jag däremot upp i sadeln igen! Verkar bli rätt kallt, men det är bara att klä på sig för jag är så sugen på att fara ut och galoppera i snön! Sedan ska nya schabraket invigas också, materiell lycka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback