Annandag jul

Att fara ut i skogen och galoppera i pudersnö med en överladdad ponny som är lyckligare än någonsin kan vara en av de bästa känslorna! <3
 
Fick sova ut imorse, i.o.f.s. bara till 08.00 men det är sovmorgon för mig till skillnad från mina vanliga tider då jag kliver upp ;) Mysigt att sitta och äta frukost i lugn och ro ensam, det är fortfarande mörkt ute men snön lyser upp världen och man har en kopp kaffe i handen. Kan inte tänka mig en mysigare morgon för studen. Efter några dagar med familjen så är det faktiskt skönt att få en stund för sig själv och samla energi.
 
Då ponnyn stod igår så kände jag att en galopptur i skogen kan inte passa bättre! Han får utlopp för all sin energi och jag får samla ännu mera energi. Han skötte sig otroligt bra för att ha vilat igår; inga tendenser alls till en bockserie så jag håller tummarna att han har gjort bort det värsta. I helgen ska vi vara med på Pia-träningarna, 16.30 på lördag och 08.00 på söndag. Spännande! 
 
Nu ska jag bege mig ner till soffan, krypa in under filten med kaffekoppen och slänga på en julfilm. Mysfaktorn är hög!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback