Två fantastiska ridpass efter varandra

Foto: Josefine Gidlund, från gårdagens dressyrpass
 
Vilka fantastiska ridpass min ponny har bjudit på senaste dagarna! Igår blev det galoppjobb med förvänd galopp, enkla byten och nyanseringar. Bytena sitter inte än riktigt som jag vill men dom är bara att nöta på fram till tävlingen varje pass på banan. Den förvända galoppen sitter nu klockrent, likaså nyanseringarna. Traven känns säker, likaså skolorna. På måndag är det dressyrträning för Camilla igen, då blir det nog att nöta enkla byten och även ryggningar. Lär bli att rida igenom programmet någon gång också så att det verkligen sitter. Är så pepp! :D
 
Idag tog jag galoppjobb runt travstigen, hitta en rund galopp där han arbetar bra med bakdel och rygg och enkla byten mitt i allt. I kurvorna växlades förvänd och rättvänd galopp. Åååh, som han jobbade idag. Magen fick ett rejält pass och jag satt bara och log i sadeln. Det är såna stunder som allt slit är värt varje sekund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback