Snart dags för debuten

Foto: Josefine Gidlund, hemmatävlingarna maj 2014
 
Möte igårkväll inför våra tävlingar i slutet på augusti, både hoppning och dressyr. Plötsligt insåg jag att om ca 2 veckor kommer jag och min ponny att debutera Msv C. När jag köpte honom hade jag en dröm om det men visste inte om vi skulle ta oss dit. Han hade ingen takt i traven, kunde inte galoppera i arbetstempo eller bibehålla formen någon längre stund. Det var 1,5 år sedan. Idag har traven förbättras avsevärt, den är taktmässiga med energi. Galoppen går att reglera i så många nyanser som jag inte trodde var möjligt. Han gör riktigt bra skolor, skänkelvikningar, förvänd galopp, enkla byten m.m. Allt som krävs för en Msv-häst. Han har byggt på sig massvis med muskler och känns fräschare än någonsin. Tänk, min lilla ridskoleponny har nu blivit en häftig "häst" som går de svårare klasserna i dressyr. Jag är så sjukt taggada för debuten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback