Mysdag i stallet!

 
Hade en sån skön dag på stallet idag; började med att hålla dressyrträning för en av mina elever. Mycket fokus på framåtbjudning, lösgjordhet och ryttarens sits. När det fungerade bra och ekipaget var i balans kunde vi lägga till enkelt jobb med förvänd galopp också innan vi avslutade. Känner mig alltid lika inspirerad efter en träning när det går framåt för ekipaget! Själv tänkte jag mig ett pass med skänkelvikningar i alla gångarter men efter bara några få min i galoppen kände jag att det var där fokuset skulle ligga idag. Inget avancerat, endast lösgjordhet och få igenom stelheten som hade uppstått. Speciellt i vänster varv har han svårt för att hitta bärighet och styrkan men det blir bättre och bättre. Idag fanns det några stunder när jag hade samma känsla som i höger varvet = utvecklingen går framåt! Gav mig när det kändes bra och avslutade.
 
Det bästa med dagen var ändå inte ridpasset; det var att i lugn och ro kunna pyssla med ponnyn, ta den tid man ville, prata med andra stallmänniskor, mocka hagen, göra extra fint i boxen m.m. Tyvärr händer det sällan på vardagarna så därför får man njuta lite extra när det tillfället ges!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback