Meetingets sista klass, LA:4

 
På framridningen kändes han något mör, inte så konstigt med de fantastiska starter han hade med sig till den sista Till slut fick vi igång framåtbjudningen igen och då kändes han lika fin att rida som innan. När jag ser filmen på ritten tycker jag att vi red programmet väldigt väl, skänkelvikningarna är mycket bättre än tidigare, han har en bra takt i gångarterna och är stadigare än innan. Synd på andra förvända galoppen att vi inte orkade hela vägen, och att han klev ur bakdelsvändningarna på slutet, annars är jag väldigt nöjd med det vi gjorde! Det hela slutade på 57,68%, vilket jag kan tycka var snålt och jag är inte alls nöjd. Men vi jobbar vidare, och siktar på att ligga där vi brukar nästa tävling!
 
Jag är otroligt nöjd över min egna och ponnyns insats detta meeting! Jag har äntligen börjat hitta styrkan och ridningen inne på banan och ponnyn har börjat hitta framåtbjudningen och glädjen i att tävla. Nu tränar vi stenhårt i september för att sedan fara ut på årets sista tävlingar under oktober månad!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Det ser fint ut :)

Svar: Tack så mycket! :) Han kändes fantastisk fin! :)
Pernilla Larsson

2014-08-31 @ 15:29:00
URL: http://hasttildas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback