Lördagens LA:3 i film och ord

 
Helgens meeting började med en lokal LA:3, ett program som vi har ridit ett x-antal ggr som vi kan utan och innan. Han kändes fantastisk fin på framridning; framme för skänkeln, pigg och väldigt mjuk och fin! Själva programmet tycker jag att vi gjorde bra, synd på de stora missarna med galoppfattningarna. Slarvigt av mig! Skänkelvikningarna fick jag inte riktigt till ridningen i men annars är jag väldigt nöjd med vår insats. Tycker att han länger bättre och bättre, blir stadigare i formen och börjar kännas likadan inne på banan som på framridningen. Den förvända galoppen är så stadig och fin nu, allt arbete ger resultat! Vi slutade på 57,29% vilket jag inte alls var nöjd med men känslan var riktigt bra! Bra start på meetinget!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det själva procenten du inte var nöjd med, eller domarens dömning?

Svar: Det är väl lite både och, Då man legat på 60-65% hela året i LA-klasserna så blir man besviken när man hamnar på 57%... Sedan kändes han så mycket bättre än den procenten men alla domare dömer olika så det är bara att gilla läget, träna mera och sedan komma tillbaka och bevisa att man kan så mycket mer ;)
Pernilla Larsson

2014-08-26 @ 22:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback