Inte som någon annan

Foto: Josefine Gidlund, våren 2014
 
Jag vet inte ens var jag ska börja... Min ponny har knappt gjort något sedan tävlingen; måndag lätt jogging, tisdag vila, onsdag skritt för hand och torsdag longering med skritt och trav. Sitter upp idag och redo för att jobba mycket lösgörande men det blev tvärtom. Han var mjuk och fin i sidorna, en fantastiskt framåtbjudning och inställning och jag satt och log hela passet. Red igenom skänkelvikningar, nyanseringar, öppna och förvänd galopp. Han är klockren och det var längesen jag satt på honom när han hade den powern i sig. Så synd att ingen filmade, det var magiskt att sitta där i sadeln. Jag tror inte jag kommer att sitta på en sån häst igen, kanske i närheten men aldrig på hans nivå. Aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback