Debuten i Msv C:1

 
Andra starten för helgen blev Msv C:1 och dessutom debut för oss! Var otroligt taggad och tänkte inte ens på att regnet verkligen öste ner över oss när jag red upp för att börja programmet. Världens bästa ponny; han var klockren inne på banan, väl framme för skänkeln och gav en sån häftig ridkänsla! Det jag inte riktigt fick till var ingången till första öppnan och jag blev för ivrig i den ökade skritten. Det jag vet att vi har svårt för är de enkla bytena (han faller lätt ur formen), ryggningen (men det blir bara bättre och bättre!) och han tappade fästet på ena kortsidan i galoppen och bröt av. Håller med domaren i precis allt hon skrev och jag tror det är första gången det händer, hahaha! Nu är det bara för oss att nöta på de enkla bytena, göra skolorna ännu bättre och jobba mer på grundridningen rent generellt. Fantastiskt nöjd över 58,19% i debuten, det är inte fy skam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback