Dagarna innan tävling

Foto: Josefine Gidlund, från torsdagens dressyrpass
 
Inför en sån viktig tävling där en debut är inplanerad är jag väldigt noga med planeringen och träning för Lucifer. Tänkte dela med mig av min planering för resterande dagar innan det smäller!
  • Lördag - Tömkörning med cavaletti
  • Söndag - Galoppjobb ute
  • Måndag - Dressyrträning för Camilla
  • Tisdag - Hoppträning
  • Onsdag - Vila
  • Torsdag - Lättare jobb/Strechning på banan, kortare pass
  • Fredag - Longering, endast för att röra på sig
  • Lördag + Söndag - Tävling!
Känns som det blir lite dressyr kommande dagar men jag vill inte sitta och nöta och nöta och få han att tappa gnistan. Det känns så bra just nu med de pass vi har bakom oss så jag är inte orolig. Hoppträningen får oss att tänka på annat och galoppjobbet ute tycker vi båda är roligt och det är bra för konditionen. Dagen innan tävling får han alltid ta det lugnt för att samla energi och kraft men jag vill ändå att han ska röra på sig. Känns som ett bra upplägg som jag kommit fram till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback