Bra pass i helgen

 
Igår stod det som sagt tömkörning med upphöjda cavaletti på schemat och det flöt på bra. Jag hade väl inte riktigt lika bra koll där bak som jag brukar men det löste sig till slut och jag fick till en bra känsla. Han är så noggrann när det kommer till bommar och hinder och vill verkligen göra rätt. Bra jobb av oss båda, inte lätt att springa varv på varv i ridhuset ;)
 
Idag for vi ut på galoppjobb runt travstigen i vanlig ordning. Jag vågar inte fara runt hägges själv när en travtränare sett björn vid vägen så jag håller mig runt anläggningen tills vidare. Han var lite seg idag, inte riktigt lika på hugget som tidigare ggr men jag kan inte kräva att han ska vara på topp varje dag. Fick i alla fall upp ett bra flås och vissa fattningar riktigt bra. Avslutade med att han fick sträcka ut hur mycket han ville bakom botnia innan vi begav oss mot stallet igen. Alltid lika roligt att avsluta med lite race! 
 
Nu laddar vi om för morgondagens dressyrträning där programmen för helgen ska ridas igenom. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback