Bommar i ridhuset

 
Precis när jag var på väg att tränsa så började åskan mullra utanför stallet och regnet föll ner. För mig blev valet enkelt; ett tomt ridhus = perfekt läge att jobba med bommar och cavaletti. Första gången uppsuttet sedan i juni så det var på tiden kan jag tycka. Inget avancerat utan grundläggande övningar; travbommar på volt med fokus på att han skulle ligga kvar i formen, jobba med ryggen, lyfta på benen och enkelt följa mina hjälper. Lite vingligt i början men vi avslutade väldigt bra i båda varven. Varvade med två sockerbitshinder på medellinjen där det blev 6 normala galoppsprång emellan. Red rakt över med halt efter, volt efter första och sedan volt efter andra, galoppombyte över bom m.m. Det är det som är så bra när man gör det enkelt; det finns en mängd varianter man kan välja på! 
 
Valde att avsluta när det kändes bra trots att vi bara jobbat ca 10-15min. Värmen gör sitt och varför ska man sitta och nöta då allt flyter på bra och de små detaljerna löste sig? Har inte bestämt mig vad vi gör imorgon, antingen en uteritt med galoppjobb eller ett pass dressyr på utebanan. Skulle vilja rida igenom honom i dressyren lite mer innan träningen på måndag men samtidigt gick han riktigt bra igår.. Vi får se vilket humör jag blir på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback