Äntligen seriös dressyr!

Foto: Josefine Gidlund
 
Efter en massa veckor med lång och låg form för att stärka upp stegvis tyckte jag att det var dags för lite mer seriös dressyr. Det är 2 veckor kvar till tävling och nu måste vi börja jobba med de detaljer som vi har svårt för. Idag tog jag tag i ett av dom; skänkelvikningarna. Han HAR LÄTT för att flytta, frågan är bara om han tycker det är värt det eller inte för stunden och hur min position i sadeln är som. Idag fick jag till min ridning från första början och då flöt skänkelvikningarna på riktigt bra! Fick påminna honom om hans position några få ggr men sedan flöt det på. Jag har en tendens att strunta i linjer, programdelar m.m. när jag tränar själv utan jag gillar mer tanken av att leka fram rörelserna. Mycket voltarbete, för att sedan flytta ut på volterna och sedan lite konstiga vägar och lägga in sidförande när jag känner för det. 
 
Avslutade med att checka av de enkla bytena och vi har lite att jobba med där också, dock handlar det mest om styrkan hos honom så det får vi fortsätta jobba med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback