Vi är bra på att ta hand om hästarna, men glömmer vi oss själva?

Foto: Josefine Gidlund
 
Vi hästmänniskor är väldigt beskyddande om våra älskade hästar; skydd eller lindor vid ridpassen, täckena börjar plockas fram nu när hösten är här, liniment, hovolja, vitaminer och mineraler, back on track produkter m.m. Allt för att dom ska må så bra som möjligt. men hur bra tar vi hand om oss själva? Jag har förespråkat träning för ryttare tidigare; alla vet vi att vi mår bättre av att röra på oss även när vi inte sitter i sadeln. Vi blir även starkare och skickligare ryttare som orkar mer under de tuffare ridpassen. Men det är inte bara det som spelar in, utan även efter träning.
 
Jag har ett jobb där jag emellanåt blir väldigt stressad (även utanför jobbet händer det då och då) och då drar jag omedvetet upp axlarna och spänner dom + nacken. Det gör inte saken bättre att jag använder just dom musklerna när jag jobbar. I fredags kände jag verkligen av spänningarna; det började smärta och huvudvärken började komma. Åtgärder för att göra det bättre? Massage för att få bort spänningarna och muskelknutarna och slappna av både psykisk och fysiskt. De senaste kvällarna har jag suttit med värmedyna ca 30min / dag och det ger verkligen resultat! Musklerna är mjuka, mer avslappnade och jag känner mig själv mer rörlig. Ett tips som ni definitivt kommer att gilla om ni prövar det! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback