Utvärdering tävlingen i Vännäs

Foto: Josefine Gidlund, betet 2013 <3
 
Har suttit och sett på filmerna, kollat protokollen och reflekterat över tävlingen i Vännäs. Både han och jag gjorde ett otroligt bra jobb med tanke på att det är andra gången han tävlar utanför klubben och det var 25 grader varmt hela helgen ungefär. För att vi ska utvecklas och bli ännu bättre har jag plockat fram de delar som jag tycker vi är bra på och vilka delar vi måste träna mer på.
 
Detta har vi utvecklat och gör bra men behöver alltid finslipas:
  • Jag har hittat den ridning som vi behöver på tävlingsbanan.
  • Travökningarna blir bättre och bättre
  • Formen är stadig så länge jag rider som jag ska
  • Vägarna är noggranna
Detta behöver vi jobba mer med:
  • Den förvända galoppen behöver bli stadigare och starkare
  • Galopp - halt övergångarna
  • Skänkelvikningarna
  • Bakdelvändningarna
De ovanstående punkterna ska ligga som fokus dressyrträningarna framöver för att det ska stärkas och höjas några poäng till kommande tävlingar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback