Mycket inspirerande träningar på ÖOR denna höst

Foto: Josefine Gidlund, från Gunilla-träningen i augusti
 
Denna höst har vi så fantastiska träningar på ÖOR; vi har en ny månadstränare i hoppning, Lotta Schultz, som jag igår har suttit och studerat, lyssnat och tagit in kunskap ifrån i 6 timmar. Väldigt kunnig och duktig tränare som är mycket noggran och plockar fram mycket positivt ur ekipagen. Jag tror på henne, jag tror att hon är bra för våra ekipage att komma ett steg längre. Förhoppningsvis tycker ryttarna det också ;)
 
Ny månadstränare i dressyren har vi också; Peter Nordlander. Han är fullbokad och vi har till och med varit tvugna att lägga in ytterligare träningstillfällen på grund av påtryckningar från ryttarna. Det känns helt sinnessjukt att vi fyller lätt 20st platser på dressyrsidan för samma tränare! Har bara hört en massa positivt om honom och jag gillar det jag ser att han plockar fram hos ekipagen. Det är en tränare jag tror mycket på också och som kan höja dressyrsidan några pinnhål.
Vi har även kvar Gunilla på månadsträningarna i dressyren som jag själv rider för. Mycket duktig även hon och jag är jättenöjd med henne. Hon plockar fram så mycket positivt ur oss varje träning och pressar oss till gränserna precis så att vi klarar det, även fast vi kanske trodde att det skulle bli för svårt från början. Mycket lärorikt och inspirerande!
 
Då jag bara är insatt i hoppnignen och dressyren väljer jag bara att ta upp dom, självklart har vi tränare i körningen också! Men det jag ville komma till med detta inlägg är att jag tycker att har ni en stund över när det är träningar på ÖOR så åk dit och sug in all fakta som ni bara kan. Bara av att sitta på läktaren och studera så lär man sig mer än man tror och framförallt får man så otroligt mycket inspiration! Nu är jag sjukt taggad för min egna träning som börjar på en liten stund. Idag ska vi ge allt, oj så roligt det är med hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback