Film och utvärdering från Gunilla träningen

Den känslan, DEN känslan!
 
Från början fungerade det inte riktigt, vi samarbetade inte som vi brukar. För mycket av och på och inget samspel, orolig i formen och inget flyt i övningarna. Speciellt skänkelvikningarna som vi alltid har haft problem med, där fungerade ingenting. Gunilla fick sitta upp och känna på hur han gör i just sidvärtsrörelserna när han inte orkar och stretar emot. Då har hon enklare att säga till mig vad det är jag ska göra för att hjälpa honom bli starkare. Filmklippet är från då jag satt upp efteråt; jag sög åt mig som en svamp och plötsligt fungerade allt. Det bara klickade och känslan var magisk. Ser ni första galoppen?! Visst har vi haft en stadig form i galoppen och hittat ett lugnt tempo men nu börjar vi hitta den samlade galoppen. Det var sjukt vilken känsla jag fick känna på! Den förvända blev också mycket bättre trots att han inte orkade bibehålla samma samling hla vägen.
 
Gunilla sa "tänk om ett år pernilla, tänk vilken galopp han kommer att besitta då". Jag kan knappt bärga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback