Dansa med hästar

Foto: Josefine Gidlund
 
Vet ni vad jag tänkte idag när jag hämtade min leriga häst i hagen i regn och blåst? Underbara tisdag! Jag har längtat efter hösten så otroligt mycket; slippa den jobbiga värmen och få börja ta på sig massa mysiga tjocktröjor. Finns ju mängder med positiva saker med denna årstid! Jag kan till och med ta skitväder, leriga hästar och en massa fixande med täcken hit och dit. Jag älskar det! Så just nu sitter jag och myser i soffan, ser på Idol, har tänt en massa ljus i lägenheten och filten nära till hands. Snart kan man börja göra hemmagjord varm choklad också.... Underbart!!!
 
Med en positiv känsla gick vi in i ridhuset idag och körde vårt dressyrpass. Målet var att jobba mycket skänkelvikningar och en del skolor eftersom det är det vi behöver träna på. Vildhästen kom fram i honom och det var bara att sitta och bromsa i början; ponnyn bara sprang och sprang och sprang med öronen spetsade och tyckte livet var lajbans. Galoppen ska vi inte ens prata om, hahaha! Men sedan, när vi började jobba med sidvärts... DEN KÄNSLAN, DEN KÄNSLAAAN! Åhh, jag visste inte var jag skulle ta vägen... Takten, rytmen, energin, lösgjordheten, känsligheten... Kan man ta upp typ 1000 ord till för att beskriva?
 
Det är dessa stunder som jag blir extra påmind om varför jag köpte denna fantastiska individ. Min magkänsla var helt rätt, likaså vad hjärtat sa. Han får mig att känna mig som den skickligaste ryttaren i världen dessa ridpass. Alla borde få äga en häst som får en att känna så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback