Camilla-träning

Foto: Josefine Gidlund, Gunillaträningen i augusti
 
Träningen idag var riktigt givande! Travarbetet bestod av mycket jobb med skänkelvikningar och hitta flytet i dom. Varierade med volter efter varje diagonal vilket gjorde att vi båda behöll motivationen till att fortsätta. Formen var på plats och jag måste själv säga att jag jobbade jättemycket med min egen sits och ridning och det gav resultat! Formen hamnade på plats och det kändes väldigt stadigt. Galopparbetet bestod av voltarbete och övergångar trav - galopp - trav. Nyttigt och välbehövligt med grundarbete. Sedan från ingenstans var det dags att påbörja inlärning av galoppombyte i språnget. Sådärja, där gick startskottet. Målet är att inom ½ år ska det sitta, rena dressyr galoppombyten. Just det ja, vi kör på det ;)
 
Camilla fick ju som sagt hoppa upp och känna på prinsen. Jag satt bara och log, han är så fantastisk häftig och vacker min häst när han visar sig från sin bästa sida. "Han har blivit så mjuk och känslig." "Det är en helt annan ponny!" "Vilket otroligt arbete du har gjort med honom!" Orden går rakt in i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback