Rakning av ponny och kiropraktor

 
Min fina ponnyskrutt! Jag har hunnit med mycket idag; åkte ut till stallet strax efter 9 och rakade av den tjocka och massiva vinterpäls han satt sedan jag klippte han sist. Vilket var i början på september... Känner att det blir en hel del umgänge med rakapparaten i vinter... Någon timme senare kom kiropraktorn för att kolla igenom honom. Har tänkt göra det så länge men ekonomin har inte riktigt hållit. Hon berömde han väldigt mycket! Superfin i alla leder, senor och all muskulatur. Dock var ryggen inte vad den borde då hoppsadeln jag lånat legat skit (som jag slutat använda för längesedan) har ryggen dragit på sig en hel del låsningar. Det är hjärtskärande att se när ens kärlek har så ont. Kiropraktor behandlade ryggen med händerna och med laser. Efteråt var det en helt annan rygg; plötsligt ser ryggen ut som den borde och Lucifer njuter av massagen istället för att försöka fly från att det gör ont. Nu har jag fått massage jag ska göra varje dag för att ryggen ska fortsätta hållas fin. Det här var verkligen värt det! I vinter är det stor satsning på att få ryggen så bra som det bara kan bli, får vi till det vet jag att vi kommer att ta en massa kliv framåt i rätt riktning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback