Instruktörsträff med mig på marken

Jag håller i lektion, bild lånad från caprilli.se med tillstånd.
 
Idag hade vi instruktörsträff på ridskolan vilket alltid är lika kul! Vi åt lunch tillsammans, diskuterade lektionerna, hästarna, lektions-PM och lite annat. Man får så mycket nya idéer och inspiration med nya övningar och tankesätt.
 
Sedan till det roliga, ridningen! Dock så satt jag inte i sadeln idag utan stod på marken som instruktör! Kändes en aningen skumt att jag plötsligt skulle stå och instruera mina egna tränare och kollegor. Har velat lite under veckan vad jag ska hålla för lektion men kände att man behöver inte göra det så avancerat utan körde på en basic övning med en röd tråd igenom hela. Kände mig faktiskt inte nervös alls när jag gick in i ridhuset med mina nya elever utan snarare tvärtom. Efter utbildningen i somras där vi hade lektioner för varandra känner jag mig mer trygg i att ha mer rutinerade ryttare på lektion. Men lite nervös var man, gjorde någon miss här och där med min egna position och en förklaring av en av övningarna. Sluddrade över orden ibland mitt i det aktiva men inga större missar kan jag tycka. Fick bra feedback efteråt och det kändes som att jag gjorde ett bra jobb!
 
Det jag oroat mig mest för att jag skulle göra blev det som gjorde mig starkare och växte som instruktör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback