Igångsättningen igång

 
Äntligen dags för igångsättning efter en veckas skrittpromenader! Igår kände jag att det var bäst var alla inblandade att vi longerade där han fick springa och busa av sig. Bocksprång, pip, ökad trav i mängder och bus i ögonen var vad som hände, hahaha! Han är så söt min lilla ponny! :)
 
Idag satt jag upp för första gången på 8 dagar, planerade in ett lätt dressyrpass i ridhuset med lättridning hela tiden. Fokuserade mycket på att jag skulle behålla positionen och på så sätt bli stark i sitsen och kunna inverka med mindre hjälper. Mycket jobb i skritten; öppna, sluta på volt, sidvärts, halter och volter. Det fungerade sååå bra! I traven samma tänk fast mer sidvärst, öppna, volter och tempoväxlingar. Han var en dröm att rida idag, bar sig själv utan problem, jobbade fantastiskt med ryggen och njöt av att arbete. Lösgjord, avslappnad fast med väldigt mycket myror i benen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback