Gangsterponnyn

Gangstern!
 
Ponnyn har både varit billig och väldigt dyr i helgen. Drog på repgrimman igår och tänkte ta en lång promenad för att röra på både honom och mig. I en timme bråkade vi om vem som skulle gå först, om vi skulle skritta eller trava, om han skulle gå över mig, om han skulle vara i diket eller inte m.m. Till slut kom vi hem och avslutade med några grundläggande övningar för att skiljas åt med en positiv känsla. 
Idag for vi ut på galoppjobb och han skötte sig som en prins. Mjuk och fin, lyssnade bra på hjälperna och gjorde allt jag bad om. Avslutade med att ta de lägsta stockarna på terrängbanan, vilket en viss ponny tyckte var väldigt roligt efter 2,5 veckas uppehåll. Det vara bara hålla i sig och låta ponnyn hoppa av sig värsta lyckoruset! Inte så lätt med dressyrsadel kan jag säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback