Mycket nytt

 
Oj vad tiden går fort när man har mycket att göra! Det finns mycket att uppdatera er om också. Sadelutprovaren besökte oss fförra veckan; hon kunde konstatera att hoppsadeln som jag trott legat kass på honom ligger hur bra som helst på honom nu. Det kan ju bero på att han har vuxit på sig sen sist jag kollade... Så nu har vi en hoppsadel också vilket känns hur bra som helst! Fler hoppträningar är inplanerade och vi kan äntligen börja jobba med mer konditionspass och cavalettiarbete.
dressyrarbetet börjar det hända saker också! Skolorna sitter bättre och bättre och han känns så mycket starkare i sig själv än tidigare. Galoppen är numera rund och bärig och han springer inte alls längre (eller okej då, lite ibland...). Vi har även påbörjat arbetet med mera samling. I traven fungerar det jättebra och galoppen är på väg den också! Varierar arbetet med sadel och barbacka som verkar vara ett vinnande koncept.
Inkörningen går med stormsteg framåt! Första gången tyckte Lusen inte alls om pinnarna som vi går med vid sidan om honom men sist så kunde vi utan problem ha en pinne både på in- och utsidan i båda varven, och det var bara andra lektionen! Tredje passet blir på söndag, får se hur bra det går då. Nästa steg blir att lägga på båda pinnarna. 

Kommentarer
Postat av: Verona

Så himla roligt att du kör in honom, det är ju sååå kul att köra :-)

Svar: Ja, det känns faktiskt jättebra! Tror att det kommer att vara en träningsform som kommer passa honom handen i handsken! Sedan så tror jag vi kommer vara några av de få ekipage som kommer tävla i 3 grenar ;)
Pernilla Larsson

2013-11-13 @ 10:16:57
URL: http://sportkorning.se
Postat av: Anonym

Hej!
Jag såg att det var "tjekväll" på stallet på lördag. Jag undrar bara... får inga killar komma..? Tyckte bara det kanske inte är så kul för killarna som rider och vill prata:)

Däremot tycker jag att idén är huuuur bra som helst!!! Det finns många i stallet jag skulle kunna tänka mig att prata med, men det är svårt att hitta rätt tillfälle, så detta borde ni verkligen fortsätta med!! :D

2013-11-13 @ 15:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback