Ishalkan puttar på motivationen

Foto: Josefine Gidlund, Kramfors september 2013
 
Just nu börjar jag förstå varför hästägare inte alls tycker om denna årstid; halkan som infinner sig på våra ridvägar och på det stenhårt underlag. Hästarna intar rollen som Bambi på hal is och ryttarna sitter och håller andan och hoppas att hela ekipaget ska överleva utan att halka av vägen. Så när man kommer sent till stallet och inte hinner in i ridhuset innan lektionerna börjar så kan man välja på 3 saker; hästen vilar, man skrittar hästen för hand eller sitter upp och skrittar. Känns lite motigt när motivationen för vinterträningen är på topp.
 
Igår blev det dressyr barbacka, jobbade mycket med galoppen där jag la in mycket sidvärts och öppna. Fungerade hur bra som helst och vissa stunder var han riktigt fin att sitta på. Idag blir det dressyrsadel på och fortsatt jobb med galoppen. Klubbdressyr nästa helg och jag har fortfarande inte bestämt om jag ska vara med, efter tävlingen i Kramfors kände jag att det fick räcka med tävlingar till nästa säsong men det kryper lite i tävlingsmänniskan i mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback