Inkörning lektion 3

 
Det känns så fantastiskt roligt det här med inkörningen! Är så glad att jag tog tag i det så det äntligen blev av! Vet inte riktigt vad jag har haft för förväntningar på det hela men det går så mycket mer framåt än vad jag hade trott. Första lektionen så tyckte han inte alls om pinnarna (som agerar förberedande för skaklar) men idag kunde han gå med en pinne på varje sida utan problem! Åååh, jag blir så stolt över honom!
 
Lektionerna börjar alltid med att vi checkar av allt på töm; start, stopp och svänga. Värmer upp all muskulatur så att vi båda är redo ;) Därefter tar vi en pinne på insidan och efterhand byter vi varv så att den är på utsidan och sedan byter vi sida. Idag la vi till båda pinnarna och tömkörde endast på rakt spår. Det gick mycket bättre än vad vi hade trott då han reagerade så pass mycket första passet på bara en pinne. Avslutningsvis får jag alltid tömköra i skritt och trav för att han ska få avsluta med att tänka på annat. Anette brukar också visa en övning som vi får i hemläxa till nästa träning. Vi ska fortsätta att träna på att flytta bakdel och börja med att backa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback