Två lugna dagar

 
Det har varit två lugna och sköna dagar sedan tävling, tror att vi båda tycker det är rätt så skönt. Gårdagen bjöd på en uteritt och jag var fast besluten att innan vi var klara för dagen skulle jag kunna rida med långa tyglar och han skulle bibehålla det tempo jag satte honom i. Från början i traven var han något stressad men han lugnade ner sig snabbt och jag kundde bara sitta och åka med. Var tveksam till galoppen då det är där han har varit väldigt jobbig senaste veckorna men jag litade på han till 110% och testade. Långa tyglar och han går över i en lugn, samlad, kort galopp där jag enkelt kan ta ner han till lugn trav och fatta ny galopp. Lycka! <3
 
Har ett tag funderat på det här med "magiska flätor" men inte riktigt trott på det. Så jag tänkte att nu när det är lerigt ute och ponnyn ser ut som en lerhög varje dag så tänkte jag att jag passar på att testa. Vill inte nöta onödigt mycket på manen utan behålla den tjock och fin. Vi får se hur länge flätorna håller men 1 juni då vi drar till Kramfors så åker dom ur :)
 
Imorgon blir det markarbete med Annie och Malin, blir awesome! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback