Tips på bättre sits

 
Har du några bra tips för en bra sits? Om man drar upp knäna, för att kunna släppa ner dom, och om man har svårt att sitta ner i traven på en skumpig häst? Skulle vara jättetacksam för tips!
 
Svar: Något som har hjälpt mig otroligt mycket när jag hade svårt att hitta en bra sits och balans i mig själv, specielt i nedsittning i traven, är att rida utan stigbyglar. Tvinga dig själv till att göra det och gör det ofta! Rider du på ridskola så rid utan stigbyglar varje dressyrpass. Jag har några elever som alltid gör det för att själva jobba mer med sin egna sits och det blir stor skillnad! :) 
Under perioden då jag inte hade någon sadel som passade Lucifer så red jag i princip alla pass barbacka, förutom uteritterna. Det har gett mig otroligt mycket! Speciellt magmusklerna har blivit starkare ;) Så det är ett tips också, då "faller" benen ner automatiskt, i alla fall för mig.
 
Något som jag kan sakna från ridskolan är alla våra sitsträningar. Att bli longerad och enbart behöva tänka på sig själv utan att bry sig om hästen. Vi hade mycket roligt på våra lektioner och vi lärde oss mycket också! Be en duktig hästmänniska longera hästen och hjälper dig med små tips vad du ska tänka på samtidigt som han/hon sköter hästen. Toppenbra träning!
 
Lycka till med din sits!

Kommentarer
Postat av: -

Tack för bra tips! :)

2013-05-28 @ 08:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback