Tävling på hemmplan, filmer

LB:3 55,91%
Stressig framridning på grund av lite strul med datorerna. Hann bara jogga igång honom i alla gångarter och känna någon minut på honom under nedsittning. Inne på banan hade jag en "sisådär"-känsla, dock är jag nöjd med galoppen! Tyglarna klappar, jag kom inte ner i sadeln = han blir lång och flack. Dock tycker jag att det ser bättre ut än vad känslan var. 
 
LA:3, 52,43%
Här hade jag mer tid att rida fram; jobbade med att få han ännu mer fram och ärlig för skänkeln vilket fungerade. Kunde koncentrera mig bättre på min egen sits och ridning och känslan blev så mycket bättre. Synd att missarna blev rätt så stora; första skänkelvikningen inte alls bra, avbrott i första förvända galoppen och felridning. Vad hände där? Bonus på det att flätan gick upp och vi dundrade rakt in i staketet ;) Haha, men vilka ska stå för underhållningen om inte vi? Jag skrattade mig igenom programmet och hade jättekul! Det är såhär roligt det ska vara att tävla! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback