Hoppträning med glada människor

Foto: Rebecka Borg, våren 2012
 
Hoppade med ett helt gäng glada och duktiga människor idag. Var supertaggad och tyckte att det skulle bli jättekul! Han var så otroligt fin på framridningen och framhoppning. Rund, mjuk men ändå med energi. Började hoppa banan, först en trekombination med räcke in - 1 galoppsprång - räcke - 2 galoppsprång - oxer ut. Då de andra har stora hästar var det mått efter dom så det blev långt för lilleman men han gjorde det bra. Resterande bana kändes han fin på, höjden låg på ca 80cm.
Därefter blev det en höjning så hindrena låg på 90-100cm. Jag vet inte vad som hände men det kändes inte alls bra. Trekombination rev vi 2 av 3 hinder på grund av avståndet, han nitade några ggr på en stor oxer innan vi tog oss över och tog sig knappt över nästa hinder. Usch, kändes inte alls bra... Tog om den linjen med stora oxern och räcket några ggr för att få en bra känsla. Sista språnget blev bra, resten kändes inte alls bra. Ingen fin känsla, ingen eget sug mot hindrena men han hoppade riktigt bra trots det. Jag vet inte vad som hände.. Tveksam på höjden? Nej, faktiskt inte. Jag måste lära mig att kunna hoppa utan tränare också och hitta känslan. Kanske blev pressen för stor? Eller att han var trött efter senaste dagarna?
 
Självförtroendet fick sig en liten törn. sådär så man inte alls känner sig särskilt bra. Känner jag mig själv rätt kommer det vara borta imorgon men just nu.. Njaae... Tur att dessa fantastiska människor fanns på plats och stöttade! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du några bra tips för en bra sits? Om man drar upp knäna, för att kunna släppa ner dom, och om man har svårt att sitta ner i traven på en skumpig häst? Skulle vara jättetacksam för tips!

2013-05-24 @ 20:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback