Veckan som gått från Mulles sida

Gnägg och gorm, galopp i snöstorm!
 
Pygmén har legat på latsidan denna veckan och jag förstår att ni saknar att höra om allt bus och annat som jag har lyckats med denna vecka. Jag börjar från där pygmén slutade så att jag inte glömmer något!
 
Tisdag; pygméns plan = jobbig dressyr, min plan = galopprace och krascha hoppträningen på andra sidan
Eftersom jag var en stjärna igår så var jag från början inställd på samma sak. Dock var det en gnällig mupp på ryggen som bara klagade på träningvärk överallt och ingenstans och klappade mig mest när hon själv tyckte att hon var duktig. Åååh, vad hon förstör! Men ska inte hon skärpa till sig ska inte jag det heller, hähähä.... Jag körde metoden "lugnet före stormen" så att hon inte skulle vara beredd. När hon kortade tyglarna efter pustpausen (som hon behövde, inte jag) och gav galoppskänkel.... Då körde racet igång! Jag sprang och sprang och sprang och sprang och tog sikte på hindrena på andra sidan! Även ponnyerna för den delen... Tyvärr var pygmén rätt kvicktänkt, hon måste ha vaknat till, och lyckades styra undan. Men springa fort fick jag göra medan pygmén krampaktigt försökte hålla sig kvar!
 
Onsdag; pygméns plan = lugn uteritt, min plan = personbästa bakom banvallen
Detta var verkligen en upp och ner dag för vår del! Båda två var väldigt trötta efter gårdagens tokigheter i ridhuset så för en gångs skull kom hon med den briljanta idén att vi far ut och bara myser. Sen när har vi två farit ut för att bara mysa? ALDRIG! Bakom banvallen kom vi och jag joggade mest igång där i galopp, för att värma upp musklerna lixom. Tog sedan en snabb paus, tog det lugnt och innan pygmén ens hann sätta igång startsignalen flög jag iväg. Hovarna dundrar mot marken, snön gör ett moln bakom oss och på ryggen har jag en pygmé som tjuter av skratt och knappt kan hålla sig kvar. Tillsammans flyger vi över stäppen, vildmarken darrar av rädsla när Buffalo Mulle spränger ljudets hastighet! WOHOO VAD ROLIGT DET ÄR!!!
Vi tog en sväng till innan vi mötte kändishästen mitt ute i vildmarken. Hon såg lite vilsen ut så jag hjälpte henne hem igen. Inte lätt när man är kändis och van vid paparazzis och andra konstiga saker. Tur att hon har världens bästa tränare som även fungerar som GPS när det krisar. 
 
Torsdag: pygméns plan = bus i snön, min plan = supermegabus i snön
En massa bus, race, galenskap, energi, skratt, magknip av allt skratt, lycka, glädje, mer energi, supermega race och massa annat. Det bestod dagens uteritt av. Ibland är hon rätt så bra ändå. Den där korta irriterande saken. Men bara för att vi tänkte samma sak på ridturen betyder det inte att jag inte hittar på rackartyg ändå... Hähähähä.... Pygmén är väldigt noga med att kolla så att jag är lika hel efter som innan ridturen så då passade jag på! Min polare Ohio, från ganstergänget i hagen, hade testat något liknande som tydligen var störtroligt men jag tog det ett steg längre. Jag koncentrerade mig riktigt mycket, stod blickstilla, invänta rätt ögonblick, sikta och.... SKJUT! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Roligaste dagen på länge! Oj vad jag hållit den klicken inne! Rakt på handen på pygmén la jag av en riktigt blötfis och hennes min var oslagbar! De förvuxna pygmérna som tillhör grannen på andra sidan gången skrattade lika mycket som jag! Dressyrfjollorna stod bara och suckade åt mig medan ponnyerna och kändishästen tyckte att jag var störtrolig! Fick lite svordomar och andra konstiga ord efter mig men det var värt det! Vartenda ord!
 
 
Mot nya mål och vidare! / Buffalo Mulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback