Update barn- och ungdomsgruppen

Har inte skrivit så mycket om min grupp som jag har på onsdagar på väldigt länge så tänkte ge er en update. Utvecklingskurvan går spikrakt uppåt! :D I dressyren har dom börjat våga rida, våga testa, våga göra fel för att sedan kunna göra rätt. Det betyder att dom har börjat hitta verktygen till att arbeta hästen i en trevlig arbetsform och varje lektion ser jag utveckling hos varje elev. 50% av hästarna jobbar i en trevlig arbetsform i slutet av dressyrlektionerna och varje elev rider, inte åker. I hoppningen har alla elever börjat förstå att det är ridningen mellan hindrena som är det viktiga, att följsamhet och eftergift över hindrena är viktigt för en bra rytm och känsla och att det inte är höjden och hur många ggr man hoppar som räknas, utan ridningen där emellan.
 
Blir så stolt över alla mina elever, att deras utveckling går fort och att se hur långt JAG har tagit dom. Det är stort. Den känslan alltså... Den känslan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback