Motivationen på topp gällande min egna träning

weheartit.com
 
Har kommit igång med träningen så otroligt bra nu! Varje torsdag och söndag är det gruppträning med styrka tillsammans med en av bästa vännerna och resterande dagarna ska jag försöka planera in 1-2 egna träningar på löpbandet och när jag har tid och motivation; även lite styrka. Det känns så bra i kroppen, det börjar hända saker! Musklerna som har sovit ett tag har börjat vakna till liv ;) Jag känner mig piggare och mer pepp på livet! Dock var det inte så för ett tag sedan, jag kände bara att jag inte orkade eller ville börja träna igen men vännen min övertalade mig. Tips till er som är i samma sits som jag var i;
  • Hitta en kompis att börja träna med! Det är en sak att svika sig själv men att svika en kompis genom att hoppa träningen är värre! Dessutom har man en man kan bolla idéer med, man har någon att peppa, få inspiration och se resultat med.
  • Starta med en träningsform som du tycker är kul! Är det att springa ute i naturen? Lyfta skrot på gymmet eller spela badminton? Välj själv!
  • Börja med 1-2 dagar i veckan, går du ut för hårt direkt tappar man lättare motivationen och slutar rätt så snart.
  • Belöna dig själv med en underbart god middag efteråt! Gör maträtter som du älskar och tycker är roliga att laga. Eller varför inte be någon laga maten åt dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback