Känslan är allt, tåls att säga flera ggr

Foto: Malin Nordin
 
Dressyrpass i ridhuset idag! Eftersom han har vuxit ur dressyrsadeln som jag har fått låna så har jag ingen sadel att rida dressyr i. Därför har jag helt enkelt beslutat mig för att rida barbacka tills dess att han har musklat på sig klart och endast ha sadel när jag rider ut eller hoppar (eller kanske ska köra det barbacka också...? ;) ) Det är en skillnad som heter duga; han rör sig på ett helt annat sätt, han är enkel att rida i båda varven och jag får till en riktigt bra ridning.
 
Idag blev det en sån där dag då jag svävar på moln efteråt! På dressyrträningen förra veckan hade vi jättemycket problem i vänstervarvet. Största delen låg i att han inte följde vändade vänster och tog inte högerskänkeln. Alla dom problemen var som bortblåsta idag! Han gjorde klockrena öppnor och slutor i båda varven med bra tramp, energi och form. Galoppen var outstanding och formen blir alltmer stadig för varje ridpass! Längtar redan till nästa gång jag får sitta på hans rygg och bara le över känslan! :D
 
4km på löpbandet för min del idag, good work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback