Hur tränar du din häst?

 
Går ibland runt och funderar, tänker och försöker komma på hur andra tränar sina hästar. Istället för att fundera mer tänkte jag be er med egen häst att svara på dessa frågor:
  • Stor häst eller ponny?
  • Hur försöker du lägga upp veckorna?
  • Vad har du för mål med träningen? Att rida 1.30m hoppning, Msv dressyr eller bara hålla igång hästen?
Gör en sammanfattning av alla svar sedan! Ska bli intressant att se hur andra lägger upp sin träning, vi kan nog lära oss mycket av varandra! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag här en stor häst på 6 år.
En vanlig vecka för mig och min häst innehåller:
2 uteritter, en lugn jogging tur och en kondition eller styrka.
1 dag gymnastik/markarbete
1 dag hoppning
1 dag ren dressyr
1 dag träning för instruktör antingen hopp el.dressyr alt tävling
1 dag vila eller skritttur

2013-03-15 @ 20:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback