Svar frågestund

Skulle du vilja köra in Lusen?
Svar: Absolut! Det har alltid varit en dröm att få göra, tror han skulle bli riktigt läcker som körhäst! En maffig svartvit ponny men lång böljande man och svans och en massa hovskägg som travar fram i pudersnö med en släde bakom. Kan väl inte bli häftigare?! :D Får bli till vintern då träning- och tävlingssäsongen har lagt sig ;)
 
Foto: Ida Hallebjer. Kärleken är det bästa med egen häst!
 
Bästa med att vara hästägare? Det sämsta med att vara hästägare?
Svar: Det har inte ens gått ett halvår som hästägare och jag har redan varit med om mer än vad jag velat. Det värsta är utan tvekan när hästen är skadad och man vet inte vad det är för skada. Usch, tänk om han hade haft något värre än det lilla han hade... Vill inte tänka tanken!
Det bästa? Att jag får rå om min egna lilla prins helt själv, få uppleva alla fantastiska ögonblick med honom, få pussa och krama han varje dag och känna att jag är värdefull för honom. Kärleken, den är det bästa! <3
 
Hur skulle din absoluta drömmhäst se ut? Ras, färg, temperament, storlek osv.
Svar: Självklart kommer jag att ha en skäck även efter Lusen! D-ponny-1,65m (har man korta ben så har man..), sto eller valack spelar ingen roll. Ras spelar ingen större roll, bara hästen är bra byggd och propesionelig. Bra psyke, inte någon het häst men ska ha egen motor. Ska kunna bli vild och vacker om man ber om det ;) Utstrålning, en eyecatcher, en bushäst som passar min personlighet. Vill inte vara ett ekipage som smälter in i mängden utan ska synas och fångas allas blickar. Ska ha kapacitet i både hoppning och dressyr (1.20m hopp och Msv dress), behöver inte vara där vid köp utan formar gärna hästen själv. 
Bara jag som känner igen beskrivningen på drömhästen? ;)
 
Foto: Rebecka Borg, våren 2012. Underbara vår!
 
Den mysigaste årstiden att ha häst?
Svar: Finns det en årstid det inte är mysigt att ha häst? Att galoppera fram i nyfallen pudersnö på vintern, att få börja träna utomhus på våren och se sommaren växa fram från hästryggen, att bada varje dag med hästen och galoppera barbacka på en sommaräng eller varför inte klä sig i en mysig tjocktröja och mysa ute i höstens alla vackra färger? Kan inte välja!
 
Drömoutfit till dig och lusen? :)
Svar: Färger; röd och svart! Helt klart! One of a kind! Röd kavaj med svarta detaljer, blingbling som smyckar den. Schabrak och huva som går i samma stil. Något anorlunda. Som sagt, jag gillar att sticka ut ;) Kanske ska designa något själv? Hmm... ;)
 
Foto: Rebecka Borg. Något svag ponny som inte riktigt hittat styrkan att bära sig än. Något bakom lod i ögonblicket.
 
Hur får man hästen i form?
Svar: Som jag sagt tidigare; vill man lära sig rida en häst i form så be en duktig instruktör om hjälp. Han/Hon kommer att ge dig verktygen så att får känna hur det ska kännas och därefter bygga upp ridkänslan. Det kommer att ta tid, ha tålamod. Rom bygges inte på en dag!
 
Malin:
Hur går det med killarna? - Ärligt! Ingen jävla Eric Saade!!
Svar: Gillar inte riktigt att du inte tar vårt förhållnade på allvar... ;) Skämt åsido. När ska jag ha tid att träffa någon? Kanske får göra något åt det i sommar!
 
Foto: Viktoria Westin, ett lite mindre bra resultat på galoppombyte....
 
Och hur långt tror du Lucifer kan gå? Vad är erat mål, och vad är ditt drömmål med honom? :) <3 / Lars-Åke
Svar: När jag köpte honom var jag nöjd om han kunde gå 80cm banor med självförtroende, nu går han 1m banor utan problem och med mycket luft emellan. Med tanke på hans ålder och var han är i dagsläget tror jag att vi slutar på 1m på tävling men det är jag fullständigt nöjd med! I dressyren tror jag absolut att vi kan gå längre, på tävlingen hoppas jag i alla fall få runt 65% i LA och debutera Msv. På träning har jag inga tvivel om att vi kommer att rida enkla byten, skolor i alla gångarter, galoppiruett och tramparbete (piaff och passage). Lite tveksam? Nää, vi har redan varit där och prövat trampen redan ;) Helt enkelt att ta dressyren till en helt ny nivå med samling och power! Målen är detsamma som ovan + att köra in honom och ha kul så länge vi är tillsammans! :)
 
Puss på dig rally-kalle! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback