Dags för igångsättning

Bild från förra igångsättning i vintras.
 
Idag är det dags för igångsättning! Planerna ser ut som följande:
  • Fri skritt 1 vecka, sedan 2-3 dagar fri skritt + 10min jobb på kort tygel
  • 10 dagar fri skritt 20min + 10-15min jobb på kort tygel skritt + 10min trav som ökas succesivt (inkl. någon vilodag)
  • Sista veckan innan utbildning läggs galopparbete in i schemat + något lättare markarbete.
På utbildningen kommer han att gå de lättare passen + få vilodagar just för att han ska få en sån bra igångsättning som möjligt och inte bli överansträngd på grund av att det går för fort fram. Känns som att jag har hittat ett bra upplägg, blir samma som sist och det fungerade toppen! :) Då hade han stått lika lång tid (ca 1 månad) + skrittats för hand på samma sätt. Då kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback