Lydnadsjobb som lönar sig

 
Lydnadsjobb idag på planen. Helt ensam på gården, älskar lugnet som infinner sig och hur man till fullo kan koncentrera sig på hästen! Bestämde mig för att jobba mycket med övergångar för att få han att fokusera till fullo på mig och inte på allt annat. Från början gick det inte alls; bogen sköt rakt ut och benen for åt alla håll och kanter. Noll respekt för skänklarna och bara full fart framåt. Tror att det behövdes för att jag skulle vakna till för när jag blev mer konsekvens i min ridning så började allt lossna. Efter en hel del jobb kunde jag enkelt avsluta med att trava honom på halvlånga tyglar i båda varven utan att han sprang iväg. Styrkan har han definitivt tappat men den ska vi jobba upp igen!
 
Imorgon blir det uteritt och första galoppen på 2 månader..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback