Lyckorus i dagarna två

 
Av någon anledning rusar lyckohormonerna runt, runt och jag kan inte tänka mig att jag kan ha det bättre som jag har det nu. Igår blev det en mysig promenad med prinsen, bara han och jag. Tror att man behöver då och då, lite egentid med hästen och bara vara, umgås och mysa. 
 
Dagens motion blev uteritt med påbörjat travarbete. Pigg som jag vet inte vad och vildhäst traven kom fram direkt. Redan nu från början har jag ett tydligt mål med vad jag kräver av honom, trots att man kan tro att ridningen inte är fullt så seriös för stunden. Jag vill att han ska lyssna på säte och skänklar för minste lilla spänning eller tryck, vara den känsliga häst han var innan blåmärket dök upp. Idag kändes det som att det inte alls är långt borta; att kunna göra halt enbart med sätet och göra enklare svängar utan att använda tyglarna mer än som vägvisare är magiskt. Andra kravet jag har är att han helt enkelt ska jobba själv, bära sig själv och välja den form han i dagsläget känner sig stark i. Jag sitter bara och stöttar upp honom medan han jobbar självständigt på långa tyglar. Känslig mun är målet där! Nu från början när han är så pigg lyssnar han inte särskilt mycket så lite tygeltag måste tas men jag tror att det där är bara lite arbete bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback