Den känslan

Foto: Rebecka Borg
 
Sista gången jag red min fina prins var för ca 2 månader sedan, hoppträning för Camilla och ponnyn har aldrig gått bättre. Flyger enkelt över en bana på 0.90-1.00m. Känslan av att bara kunna ge hjälper via allt utom tyglarna  är magisk, och dessutom att känna att han har blivit så pass stark att han enkelt kan gå i en rentaktig samlad galopp. Den känslan. Idag var första gången sedan dess jag fick galoppera på min fina prins igen. Halvlånga tyglar, endast kontakt via säte, skänklar, vikthjälper och röst styr jag enkelt runt honom i en fantastikt rentaktig galopp med energi, glädje, en otrolig ryggaktivitet som skjuter mig ur sadeln. Att känna hans glädje genom kroppen, höra hans nöjda frustningar på löpande band och se öronen spela. Jag kan inte uttrycka mina egna känslor bättre. Äntligen är vi ett igen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback