Upp-VIPad till privathäst!

Tjänare alla mustanger, ston och skvättvalpar!
 
Stor dag idag på stäppen! Jag har tydligen blivit upp-VIPad till privathäst! Hur fränt är inte det?! STÖRTCOOLT! Måste erkänna att jag blev lite rörd när minipygmén kom idag och hade leende som är större än största stäppen. Kan känna att det kommer att bli ett rätt awesome liv som häst numera! Men ssch! Säg det inte högt så pygmén hör, kan bli ett himla liv då...
 
Jaha, tydligen är semester slut också för vinterpälsen åkte av idag. Eller ja, i alla fall halva. Så mycket dyrbar päls kan aldrig ha nuddat dessa stallar förut! Snygg är jag i alla fall, nu ser alla mina muskler tydligt! Både vilande och de som är in action... Najs! Var snäll och stod still medan lillan jobbade på, jag vet ju att jag för eller senare får godis, ju snabbare desto bättre!
 
Åter igen till det här med att vara privathäst. Tydligen så har jag inte rent och snyggt när jag kommer in längre. MEN HALLÅ?! VAD HÄNDE MED DET DÄR ATT VARA PRINS OCH ALLT?! Här står jag och äter värsta pangmiddagen mitt i all skit, är det kungligt tycker ni?! När jag väl kommit över värsta chocken så hade vi i alla fall en otroligt intressant konversation. Man kan ju ibland undra om hennes IQ är lägre än spånet...
 
Jag: Wiie! Något nytt att kolla på!
Pygmén: Kan du inte akta på dig så jag kan mocka?
J: Jätteintressant! Bäst att gå fram direkt och kolla!
P: Men alltså... Då är det inte mitt fel att du får bajs i huvudet.
J: Hm hmhm... Undrar vad det är i kärran.... MEN HALLÅ?! Du kan inte kasta bajs i huvudet på mig?!
P: Jag sa ju att du skulle flytta på dig...
J: Och du tror helt ärligt att jag har tid att lyssna på dig när jag är på upptäcksfärd?
P: Suck...
 
P: Kan du ställa dig där borta istället?
J: Okej! Wiiie, röra på sig! Ååh vad roligt att röra till allt som du har gjort fint! Här kan jag stå!
P: Du kan inte stå mitt ivägen så jag inte kan kasta ut allt i kärran?!
J: Vad då? Skittråkigt att inte få uppmärksamhet ju...
P: Suck... Du får gå ut..
 
J: Hm hmhm... Undrar vad jag ska hitta på för bus nu... Knyta upp knuten, gå runt lite... Jag gör alltihop!
P: INTE KNUTEN! Kan du inte bara stå snällt som andra hästar?
J: Nedrans... Hon kom på mig... Nu kommer det hästar! AAH! DU TROR ATT DU ÄR STÖRRE ÄN MIG? NEJ NU!!
P: Men ååh, din mupp! Du kan inte kaxa mot hästar som är 2dm större än dig...
J: Han skulle bergis knuffa mig...
P: Nej, han skulle gå förbi...
J: Jag håller på min teori....
 
Ja, ni hör ju. Ingen kunskap eller kompetens överhuvudtaget. Undrar om människor IQ sitter i längden? Då har hon inte direkt mycket att komma med... Tur att hon är snäll i alla fall. Och ger mig godis. Hähä...
 
/ Gnägg och bus, er snygge och nyrakade lusebus

Kommentarer
Postat av: Ohio

Hej Lusen!
Grattis till uppgraderingen. Vi kommer att sakna dig i ridskolestallet, men det är ju inte så långt att gå för att hälsa på dig. Tråkigt att du inte har samma bekvämlighet med städning innan intag, men man kan ju inte få allt. Skönt att du inte behöver flytta ur hagen, byta polare och sådant. Vem skulle då bestämma? Var nu en riktigt busig ponny. Kasta av ofta och berätta för pygmen att du vill ha sju olika kraftfoder. Känner du att du tappar formen för att du arbetar för lite kan du ju alltid komma och jobba på någon lektion. Vi muskelknuttar till rs hästar är ju liiite mer vältränade ;) Kram Ohio och grabbgänget

2013-01-16 @ 07:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback