Tre ponnyer små

 
Lusen fick som sagt jobba i töm idag. Ut i mörkret och plumsa i snön. Han skötte sig riktigt bra, bättre än jag trodde! Lite jobbigt tyckte han det var man han försökte verkligen och var riktigt positiv. Självklart bjöd han på bus också men insåg att energin behövde läggas på att ta i med bakdelen istället. Han kunde enkelt vissa stunder bära upp sig själv på hängande töm. Ett ögonblick stod jag bara förstummad över hur snygg ponny som snart kommer vara i min ägo! <3
 
Rolo har tappat en sko och får därför vila tills skon är på igen. Hon bjöd till och med på en gnäggning när jag ropade, finaste lillan <3
 
Däremot fick jag testa ridskolans nya ponny Willie. En spännande upplevelse måste jag säga! Hur mysig som helst att hantera, inte ens en tendens till att lägga bak öronen. I ridning hur snäll som helst, dock har hon tappat lite märkte jag då hon inte orkar bibehålla samma tempo hela tiden men hon gör så gott hon kan :) Superfin ponny när hon slappnar av och jobbar på bakifrån. Kommer att bli en toppenponny till ridskolan! :D

Kommentarer
Postat av: Olivia

Härligt!
Mindre härligt var ju dock att Rolo tappat en sko :(
Jag undrar om du skulle kunna lägga upp en bild på Willie så man får se hur hon ser ut! :)

//Olivia

Svar: Ska försöka få någon bild på henne någon dag, hon måste ändå fotas till hemsidan! :)
Pernilla Larsson

2013-01-04 @ 22:36:09
URL: http://oliviawiklund.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback