Känslan är allt

 
Min underbara lille grisekno'<3
 
Igår red jag grundläggande som vanligt; checka av att start, broms, stopp och vändande fungerade och det satt som en smäck. Rullade på i galoppen i lätt sits runt hela fyrkanten och större volter. Kan inte fatta att galoppkvalitén blivit så mycket bättre av att han stått. Galoppen är nu rund och stor med svävmoment som han inte hade tidigare, känns som en storhästgalopp! Kommer bli jobbigt att lära sig rida i den sedan ;)
Eftersom jag travat han så pass länge och han börjar kännas starkare i formen så jobbade jag honom under nedsittning 5min på en 8-volt. Åååh, vilken känsla. Steget, takten, rytmen, andningen, powern.... Allt fanns. Tänk då var han är om 1 år...
 
Idag fick han en välförtjänt vila och imorgon blir det antingen tömkörning eller ett lättare dressyrpass igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback