Inte riktigt som tidigare dagar

 
Efter en dags vilande och återhämtning för musklerna var det dags för ett ridpass igen. Pigg som en mört var han, energin är det då inget fel på. Han jobbade på riktigt bra i skritten, kändes som att jag hade kontroll på kroppen och ingen bakben som for iväg åt något annat håll. Början av traven fungerade också riktigt bra, jag hittade det tempo som han ska ha för att orka bära sig, samma sak med energin. I höger varv fick jag en riktigt bra känsla i början. Sedan vet jag inte riktigt vad som gick snett. Det fungerade knappt i vänster varv; han sköt in ganaschen, ville inte ta i med bakdelen och inget var på plats. Vissa stunder fungerade det ok, andra var han omöjig. På slutet fick jag igenom det jag ville och då gav jag mig.
 
Det viktiga nu i början av igångsättningen är att jag måste tänka att han har inte samma styrka som tidigare. Han är stelare i sidorna, har tappat muskler och kondition och är allmänt ur form. Man får helt enkelt ge det den tid som behövs. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback