Första galoppen!

Foto: Viktoria Westin
 
Blev som sagt ett dressyrpass idag för lille plutt. Körde en ny variant av skrittövning; svaga bågar längs långsidan med volt i varje båge. Jättenyttigt för både häst och ryttare! Jag måste vara snabb med hjälperna för att bibehålla energin i bakdelen, kämpa på med min egen liksidighet för att hjälpa hästen att ställa om och arbeta på rätt sätt. Han fungerade förvånantsvärt bra med övningen!
Därefter blev det travarbete, la stora 20m volter över hela ridhuset och bytte varv efter 1,5 varv på volten. Behövde jag mer tid i ena varvet tog jag ett extra varv där. Åååh, underbart fina ponny!! Vilken underbar känsla jag fick här!
 
Camilla trodde det skulle bli rodeo så hon tyckte att hon kunde få titta. Då inget hände så tyckte hon att det var dags att börja galoppera. Sagt och gjort, jag fattade galopp, ställde mig i lätt sits med ett lätt stöd i handen och lät han rulla på. Har han någonsin haft sådan fin och underbar galopp?! Känslan är obeskrivlig! Camilla tyckte det var skittråkigt och tyckte att jag skulle smacka. Min fina dressyrponny förvandlades till en galen hoppetoss ponny under mig och framdelen höjdes säkerligen 1dm! Hahaha, sötnosen! :D
 
Avslutade med de stora 20m volterna igen, lite okoncentrerad efter busgaloppen men till slut så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback