Dressyrträning på MIN häst

Såhär fick gulleplupp se ut idag igen :)
 
Dressyrträning idag för Camilla! ÄNTLIGEN ÄR TRÄNINGEN IGÅNG IGEN! Hela hösten har gått utan att man kunnat tränat då många av ridskolehästarna har varit halta och privatlektionerna har legat på is. Men vilken tur att jag inte behöver ta hänsyn till dom mer nu ;)
Vi körde endast basic; han ska vara på plats (d.v.s. ingen bakdel som svänger iväg, ingen bog som skjuter ut bl.a.), han ska svara på framåtdrivande och förhållande hjälper, följa med tygeltagen och vara uppmärksam. Sitter inte grundridningen ska man inte förvänta sig att det andra kommer att göra det heller! :) Vi skulle avsluta med lite galopp, och människan väljer galoppfattning från skritt. Jag visste vad som skulle hända, hon hoppades på vad som skulle hände. Ponnyn flyger iväg, benen yr åt alla håll och kanter och stackarn snubblar på sig själv och är nära på att tugga grus själv, hahaha! Men efter det så gick det bra! Högergaloppfattning... Det finns inga ord, den powern! I galoppen fortsätter jag med lätt sits, tempoväxlingar och stora volter. Allt för att göra det lätt för honom i början och kunna stärka sig så.
 
Som jag har saknat dessa träningar! Äntligen kommer dom att ske regelbundet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback