Dressyrträning med upp och nedgångar

Foto: Viktoria Westin
 
Dressyrträning för Camilla idag som sagt. Började som vanligt med grunderna för att få någon ordning där. Gick oväntat fort att få till grundridningen och formen idag måste jag erkänna. Kanske det är så att jag börjar lära mig att rida i vänster varv jag med? Det var dom första 10min... Sedan vet jag inte vad som hände. För mig kändes det som att inget fungerade, än hur mycket jag försökte. Vissa stunder så lossnade allt, för att sedan bara försvinna genom att han stretade emot enormt mycket eller sprang iväg och körde upp huvudet. Till och med i höger varvet slutade det fungera där ett tag. Vänster galoppen fungerade inte alls, den förtränger jag. Sista kvarten som vi jobbade så tog vi lite förvänd galopp och då kändes det bättre. Självklart inte klockrent i vänster men i höger varv blev jag riktigt nöjd över vår insats. Sista travdelen så började jag rida som jag skulle, bli stark i magmusklerna och orka sitta kvar = han kan inte dra mig ur position och finner sig lättare i att jobba.
 
Bara att ta med sig det som gick bra, göra det som gick mindre bra bättre nästa gång och tänka framåt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback