Det här tänker jag göra för ÖOR 2013

 
Jag är så grymt taggad för 2013! Så många idéer, tankar, drömmar och visioner jag har om vår underbara förening detta år.
  • Jag har så många nya och spännande visioner om T-seks arbete detta år så jag hoppas innerligt att medlemmar tror på mig och fortsätter sitt förtroende med mig som ordförande för styrelsen. Arbetet ska struktureras upp. Alla i styrelsen ska få varsin arbetsuppgift; såsom ansvarig för klubbtävlingar, ekonomi, de större tävlingarna, sponsorer etc. Åååh, det kommer att bli så bra om jag får göra det!!
  • I år tänker jag lägga ner hela min själ i klubbens större dressyrtävlingar; lok/reg ponny i mars och våra stora tävlingar i augusti, lok/reg ponny och häst. Jag tänker släppa kameran (än hur jobbigt, tungt det känns och det skär så otroligt i hjärtat), ta min roll som tävlingsledare, styra upp tävlingarna på toppnivå, hjälpa mina arbetskollegor med deras uppgifter, vara positiv, en bra ledare och allt annat som krävs för att få tävlingar i toppklass! Adrenalinet pumpar bara jag tänker på att snart kommer första!!
  • Jag tänker återigen inta min plats som banchef på vår första hopptävling, 15-16 juni. Jag tänker göra ett minst lika bra jobb som tidigare år, om inte bättre. Fokuset ska vara till 110%, jag ska ha de bästa funktionärerna, den bästa banbyggaren och den bästa "we are the best-feelingen" som går att uppnå. Vi ska leverera som tusan på banan! Det kliar i fingrar efter att få ta på sig banchef-västen och styra upp allt jobb på banan. Åååh, sommar kom nu!!

  • HFA ska sikta på att anordna minst 2st aktiviteter/månad från och med februari. Det ska bli mer blandat, fler övernattningar, clinics, lekar, filmer än det varit tidigare. HFA ska även bli större än någonsin, jag ska bara finna tid och ro att ta tag i det. Om det blir i vår, sommar eller höst återstår att se. Men jag ska göra det. Barn och ungdomar är vår framtid och de som sedan ska styra upp vår förening. Arbetet med att ha dom kvar har aldrig varit viktigare. Jag tänker kämpa för dom.
  • Min ponnygrupp på onsdagar ska utvecklas mer än tidigare. Dom ska få större självförtroende, mer kunskap om hästen, få bättre teknik i ridningen och vara på väg att hitta den där fantastiska känslan mot att rida hästen i arbetsform. Framförallt ska vi ha roligt. Mina elever ska efter varje ridpass sitta av med ett leende på läpparna, känna lyckoruset spridas genom kroppen och längtan efter att få sitta upp på hästryggen igen. Mina underbara elever, ni är min inspiration till att vilja genomföra detta!
  • I år tar jag rollen som mentor för tävlingsgruppen på fredagar på allvar. Jag kommer att finnas med på alla hemmatävlingar och för dom som åker utanför klubben kommer jag följa med om möjligheten finns. Träningshelger, clinics, extra teoripass m.m. kommer jag att ta tag i tillsammans med eller utan Helen. Våra unga ryttare är vår framtid och kan jag hjälpa dom på något sätt så kommer jag att göra det. Helhjärtat.
  • Jag ska kämpa för ridskolan. Allt jag kan göra ska jag göra. Det är mitt andra hem som jag älskar högt över denna jord. Att inte få träffa alla dessa människor och djur som inspirerar mig till att bli en bättre människa skulle vara undergången för mig. Varesig det gäller att hjälpa till på clinics, läger, lektioner, stalltjänster, ut och prata i skolor, dataproblem eller diskussioner så kommer jag alltid finnas där. Alltid. Förhoppningsvis finns det en plats för mig även i år i vår huvudstyrelse. Jag är inte klar där. Inte på långa vägar. Världens bästa ridskola, stall och tävlingsanläggning. För mig är ÖOR bästa platsen på jorden.
Det här tänker jag göra för vår förening i år. Vad tänker du göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback