Dagens cavaletti övning

 
Körde på denna övning idag :)
 
Börja rida över travbommrna (längst ner i bild), lättridning. Vid kortsidan gör en halvt volt tillbaka och flytta undan hästen för ytterskänkeln ut mot långsidan. Vid sista stegen i tvärningen fatta galopp så hästen faller utåt i fattningen. Lätt sits i galoppen och enkelt rulla över bomserien på andra långsidan. Man kan välja att endast ha galoppbommar på marken eller några upphöjda. Själv hade jag andra och fjärde bommen upphöjd. Börja sedan om från andra hållet.
 
Tycker att övningen var bra både för mig och Lusen. Jag måste vara kvick i hjälperna för att få han kvick i hjälperna. Kände att jag tappade fokus lite då och då men det blir väl så nu i början när man annars är van att någon står och skriker på en ;) Självklart anpassar man avstånden efter den häst man sitter på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback