Årsresumé 2012 jul-dec

Juli
  • Intog min plats som sommarchef på Brux.
  • Fotosäsongen fortsatte och jag jobbade i princip varje helg.
  • Då ridskolehästarna var på bete började jag träna på gym för att sysselsätta mig.
  • Red underbara Samiron och tog hand om honom några dagar när Ramona var utomlands.
  • Hälsade på stona på betet med kameran.
  • Fotade Amanda Jenssen på 7/7.
  • Fotograferade bröllop.
  • Fotade vänner och deras hästar.
  • Hade min första 3-rätters med vänner i lägenheten.
  • Ridskolehästarna kom hem från betet.
Augusti
 
Foto: Malin Nordin
  • Hästivalen drog igång och jag var banchef alla 4 dagar + fotograf.
  • Avslutade jobbet som sommarchef på Brux. Återgick till "vanlig" anställd.
  • Ridskolan drog igång.
  • Dressyrträningarna med Lusen körde igång.
Foto: Pappa
  • Världens finaste Maverick gick bort.
  • Fotade fler människor och hästar.
September
 
  • Fotograderade sötaste fölen.
  • Var medarrangör på ridskolans långrittsläger.
  • Började träna ett nytt ponnyekipage.
  • Tog fräckaste bilderna på hästarna.
  • Fotograferade shetlandsponny-utställning i Skule.
  • Red med på Gunilla-träningen med Lucifer.
  • Fotograferade ridskolehästarna till hemsidan och även finalen av Nolaskogscupen.
  • Började rida Kasper på lektion och han tog ridningen till en ny nivå.
  • En ny ponny kom med lastbil från Irland....
September
  • Lusen började skriva egna inlägg på bloggen ;)
  • Fotograferade ännu mer... Gör jag inget annat?
Foto: Henny Hellström
  • Började rida världens finaste C-ponny! <3
  • Fotade sista jobbet för säsongen, shetlandsponny-utställning i Sikeå.
  • Fotograferade Anders Eriksson clinicen på ÖOR.
  • Börjar hoppträna Rolo för Camilla.
November
 
Foto: Ida Hallebjer
  • 5/11 blev det officiellt att jag skulle bli hästägare.
  • Anordnade årets ryttargala på ÖOR och fick pris som årets slitvarg.
  • Bloggade inget under denna månad så svårt att få fram allt som hände...
December
  • Hästägandet skjuts upp på grund av halt häst.
  • Börjar rida Bomerang på lektion och för Gunilla som ersättare för Lusen.
  • Är med i 2 nummer och sköter ljudet på årets Luciashow.
  • Hälsade på Ramona och hennes snygga häst.
  • Fick rida Bogard och blev kär i ytterliggare en häst på ridskolan.
  • Började rida igång Rolo efter hennes vilovecka och lättare hälta. 
  • Fotade ännu mera.
  • Dagen före doppardagen började igångsättning av Lucifer.
Foto: Henny Hellström
  • Tog de traditionella julbilderna med hästarna.
  • Massa myskvällar med vännerna med jultema.
Började året med en dålig start och sedan har det varit sina upp- och nedgångar. De jobbigaste stunderna var januari, början av höstterminen, min bästa kompis flyttade till Eskilstuna och Lusens hälta. De absolut bästa med 2012 är att jag och Emma började jobba tillsammans, lärde känna en mängd människor mycket bättre som idag är mina närmsta vänner, jag fick chansen att rida fler av ridskolans hästar och ponnyer, Rolo kom och självklart att jag tog beslutet att köpa min bästa vän! Finns säkert hur mycket som helst att ta upp i båda kategorierna men det skulle bli alldeles för drygt att läsa ;)
 
Nu ser jag fram emot ett nytt år med massor av nya upplevelser! Ett år som hästägare, ponnyberidare, vänner, konserter, resor, tävlingar och massa mer skoj! Ladda 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback